Sivujen päivitys: jukka.nojonen@kymp.net

Email. pj.kymenlaakso@elakeliitto.fi

Oiva Tammi

Email. kymenlaakso@elakeliitto.fi

Eläkeliiton SM-Metsästys-ampumakilpailut pidettiin kauniissa kesäsäässä Miehikkälän, Multasillan ampumaradan maastossa 14-15.6.2018.

Kilpailut avasi kunnanjohtaja Arto Ylönen, ja Kymenlaakson Piirin puheenjohtaja Tuovi Koivusaari.

Kilpailijat toivotti tervetulleeksi myös Muurolan Metsästäjien Janne Suoknuuti.

Kilpailun johtajana toimi Pauli Kontunen.  Osanottajia oli ilmoittautunut 82 ja yleisöä oli yli 30 henkeä. Talkooväkeä oli tarpeeksi joten ruokahuolto kahvineen ja makkaroineen sekä toimitsija ryhmä toimivat hyvin.

Jo perinteeksi muodostunut kilpailu on saanut paikkansa Eläkeliiton kilpailukalenteriin, joten jossakin taas ensi vuonna kilpaillaan. Kiitokset kuuluu kaikille mukana olleille; toimitsijoille, ruokahuollolle, kilpailijoille, yleisölle ja muille huoltajille kuin myös Eläkeliiton Miehikkälän yhdistykselle ja Muurolan Metsästäjille tapahtuman järjestämisestä sekä kaikille muille tässä mainitsematta jääneille mukana olleille. Suuret kiitokset Eläkeliiton puolesta Ossi Koivusaari.

Tästä löydät kilpailujen tulokset!

Tästä taas erilaisia kuvia kisoista.

Eläkeliiton Liittokokous ja kesäjuhla pidettiin Jyväskylässä, Paviljongissa 6-7.6 2018 mukana oli n. 2000 ihmistä, joista virallisia kokousedustajia oli paikalla 823 jäsentä 359 yhdistyksestä 20 piiristä.

Kokous ja juhla oli hyvin onnistunut, ja pitopaikalla oli runsaasti tilaa niin kokouksessa kuin juhlassakin.
Tekniikka toimi hyvin ja ruokahuolto oli moitteetonta, ilmeisesti oli jo jonkun verran harjoiteltu.
Suuret kiitokset Keski-Suomen piirille ja Eläkeliitolle isosta ponnistuksesta tapahtuman hyväksi talkoolaisia unohtamatta.
Kaikki mukana olleet: olitte mahtavia taas kerran, hyvää kesää kaikille täältä Kymenlaaksosta.
Kiitos terveisin Ossi Koivusaari
Tässä KUVALINKKI tilaisuudessa otettuihin kuviin.

Terveys ja Liikuntapäivä 30.05. 2018 Kotka Honkala Mölkky kilpailujen finaalin tulokset:

1.    Toikander Juhani         Iitti

2.    Forsell Hannes            Valkeala

2. Ikonen Veikko               Iitti

4.  Kontunen Pauli             Miehikkälä

5.  Palmu Pirkko                 Valkeala

6.  Rantakari Reijo              Valkeala

7.  Ravantti Matti               Valkeala

8.  Huusari Anja                  Valkeala

9. Tiihonen Marja               Valkeala

Kuvia tämän linkin kautta!

Eläkeliiton Kymenlaakson Piirin hengellinen päivä pidettiin Virolahden kirkossa 17.5.2018. Mukana oli 190 henkeä ja sää oli meille suotuisa.

Jumalanpalveluksessa saarnasi Anna Kinnunen, kanttorina toimi Inna Heikkilä ja tekstin luki Veijo Pönni.

Herkullisten kahvitusten jälkeen laulettiin yhteislauluna Suvivirsi, jonka säesti Markku Malmi. Tämän jälkeen Markku soitti pianolla Myrskyluodon Maijan.

Tervehdyssanat lausui Eläkeliiton Kymenlaakson Piirin puheenjohtaja Tuovi Koivusaari.

Musiikkiesityksiä esitti Anskun poppoo. Juhlapuheen piti Kotiseutuneuvos Risto Rahkonen. Markku Malmi soitti kappaleen Heijastus. Lausuntaa esitti Ritva-Liisa Ripatti. Päätössanat lausui Kuusankosken yhdistyksen puheenjohtaja Arja-Leena Heteaho.

Tilaisuus päättyi yhteiseen Kymenlaakson laululuun joka kajahti komeasti.

Kiitos kaikille mukana olleille, järjestäjille, talkoolaisille ja emännille.

Tästä saat tilaisuudesta otettuja kuvia näkyviin.

Eläkeliiton Kymenlaakson piiri vietti pelimanniviikon musiikin merkeissä 20-26.3.2018 Lehmirannan lomakeskuksessa. Tässä kuvia sieltä.

Kun taas klikkaat tätä linkkiä , niin näet karaokekilpailujen kuvakimaraa.

Klikkaamalla tätä linkkiä , voit tutustua kuvakimaraan, johon on kuvattu kaikki (lähes) mitä pilkkikisoissa voi tapahtua ja tapahtuikin.

>> Ajankohtaista

Kymenlaakson piirin kesäjuhla Saukonkallion lavalla 27.6.klo 12:00 –  16:00

HUOM! Eläkeliiton uusi puheenjohtaja Raimo Ikonen on paikalla piirin kesäjuhlassa  Saukonkalliolla 27.6.

Juhlapuhe Mikko Pesälä

Monipuolista ohjelmaa

Arvonta

Tanssit SERENATTA

Liput 10 € sisältää kahvit

TERVETULOA!

Rantaonkikilpailut 3.7 klo 10-14

Myllykoskella, Koivusaaressa. Kilpailuselostus ja onkipaikkojen arvonta klo 9.00.

Sarjat yli 70v ja alle 70v, naiset ja miehet. Yhdistyksien välinen joukkuekilpailu 5 henk joukkuein, oltva molempia sukupuolia. Opastus Kenraalintieltä Piriläntietä, rantaan. Ilmoittautuminen yhdistyksittäin 27.6 mennessä matti.ravantti@wippies.fi tai 0405375579. Tervetuloa.

------------------------

Eläkeliiton rantaonginnan mestaruuskilpailut 9.8 klo 10-14 Ikaalisissa.

Ilmoittautuminen 25.7 mennessä Matille.

ELÄKELIITON KYMELAAKSON PIIRIN KANNANOTTO PANKKIPALVELUIDEN MONIMUOTOISUUDEN SÄILYTTÄMISEKSI

Pankkipalveluissakaan ei ikäihmisiä saa syrjiä

Eläkeliiton Kymenlaakson piirin kevätkokous vaatii pankki-palveluiden ja käteisen rahan saatavuuden turvaamista koko
Suomessa.

Pankkipalveluiden digitalisaatiosta huolimatta käteinen raha on monille tärkeä maksutapa vielä
pitkään tulevaisuudessakin.

Käteistä rahaa voi nostaa pankkikonttoreista ja pankki-automaateista, joiden molempien määrä on vähentynyt viime vuosina merkittävästi. Lisäksi pankki-konttorien aukioloaikoja on supistettu eikä kaikissa tarjota enää äteispalveluja lainkaan. Useita pienten paikkakuntien pankki-konttoreita on viime aikoina suljettu.

Monet kuluttajat ovat oppineet käyttämään debit- ja kredit-kortteja ja erilaisia muita sähköisiä maksutapoja. Mutta samaan aikaan suuri ikääntyneiden joukko käyttää käteistä rahaa, koska käteismaksu koetaan helpoksi ja
nopeaksi. Kaikille mobiilimaksa-minen ei aina ole mahdollista.

Ikääntyneiden kansalaisten lisäksi lapsille ja näkövammaisille erilaiset mobiilimaksamisen muodot voivat olla joko mahdottomia tai epäluotettavia.

Eläkeliiton Kymenlaakson piiri katsoo, että käteisautomaatteja tarvitaan Suomessa nykyistä enemmän. Käteisen rahan
yhdenvertainen saatavuus on turvattava kaikille kansalaisille, oli heidän ikänsä tai asuinpaikkansa mikä ahansa.

Oikeudenmukaisessa yhteis-kunnassa ikä ja toimintakyky ei saa viedä mahdollisuuksia saada tarvitsemiaan tavaroita tai pal-veluita. Tämän syrjimättömyys-velvoitteen piiriin kuuluu myös oikeus käteiseen rahaan ja
pankkipalveluihin.

KARAOKEEN LIITTYVIEN ASIOIDEN LINKIT TÄSSÄ

KARAOKE TULOKSET 2018